dinsdag 7 februari 2012

nog 1 om het af te leren

Ik wist dat er nog een stapel met spullen ergens weggestouwd zat. Voornamelijk reclame en andere papierrommel en ik wist zeker dat zo goed als alles direct in de papierbak kon (waarom heb ik dat dan niet gelijk gedaan ipv in dat kastje verstoppen?!?)
Dus even diep ademgehaald en ook die spullen tevoorschijn gehaald.
Ik waarschuw vast, dit is niet bestemd voor mensen met een zwak gestel!

Juist, dat is inderdaad een sinaasappeldoos vol papier (de kranten die er nog links naast liggen heb ik er na de foto ook direct ingedaan).
De afgelopen anderhalf jaar heb ik niet of nauwelijks gelezen omdat ik na 1 zin alweer vergeten was wat ik in de voorgaande zin gelezen had. Het bleef gewoon NIET hangen. Heel frustrerend want ik ben in veel dingen geïnteresseerd, blijf graag op de hoogte en vind (boeken)lezen normaliter een heerlijke manier om mijn tijd mee door te brengen... Maar goed, terug naar die enorme doos.
Omdat ik van te worden niet wist dat ik zo lang zou tobben, heb ik alles wat interessant leek toch bewaard voor "later" (tja, begint een bekend begrip te worden hè?)

Dus alles in de doos en mee naar de stuud om nu voor eens en voor altijd iets mee te doen! Kopje thee en de strikte afspraak met mezelf dat ik ze NIET mag inkijken maar direct bij het oud papier moet doen; anders ben ik volgende maand nog met deze stapel bezig....
De oude kranten en artikelen (sommige nog uit 2010!) dus direct bij het oud papier, net als alle reclamefolders die vast ooit heel interessant waren; de verdwaalde administratie weer op een stapeltje op mijn bureau om in mijn nieuwe mappen opgeborgen te worden.
En, ik vond ook de originele papieren van de hypotheek en de aankoop van mijn huis!!! Ik had ze vanmiddag bij het opruimen van de andere papieren al gemist maar dacht eigenlijk dat ze in de boekenkast op de stuud lagen (die komt later nog wel aan de beurt).
Fijn dat die boven water zijn trouwens: ik heb vandaag gebeld en voor maart een afspraak gemaakt met de FNV belastinginvulhulp persoon. Dus die papieren gaan direct in de "huis"map.

Verder vond ik breipatronen (naar de logeerkamer bij de rest van de hobbyspullen), oude kerst en verjaardagskaarten (in de la bij de andere kaarten), CD met kerstmuziek .... eh? wat? Vast ooit van mijn vader gekregen denk ik want die koop ik niet zelf. Bij de CDs voorlopig maar tot die aan de beurt zijn voor een grondige uitdun-actie.
Boeken, ik vind altijd overal boeken: dit keer ééntje over geschiedenis: 3 oorlogen van Maarten van Rossum) van mijn vader geleend; "nooit meer moe, psychologie van rust en ontspanning - Jolet Plomp... door mijn moeder gegeven in haar queste mij weer op het goede pad te krijgen :)

En deze laatste kunnen jullie vast ook wel de ironie van inzien:

"Orde op zaken - professional organizing: Alles wat u moet weten om georganiseerd te werken met een opgeruimd humeur"
Dit is ooit door het bedrijf van mijn ex uitgegeven en aangezien Ex en ik al sinds november 2010 niet meer samen zijn, ligt dit dus al even rond te slingeren (kon het vast niet vinden toen ik zijn spullen inpakte om terug te geven en nu kijk ik maar of ik er zelf nog iets aan heb :P)

En, als laatste vanavond heb ik alle tijdschriften uitgezocht die ik nog wilde lezen, ooit, en op stapeltjes van belangrijkheid gelegd.
De Psychologiebladen mogen zeker blijven, de Modulairs en de bladen van het FNV en PME blader ik door op relevante artikelen; de Linda's, Oprah (huh? waar komt die vandaan??), Viva, Yes en Gracia gaan direct de bak in.
Als ik ze te lang laat liggen, wil ik ze toch lezen, wat dus nooit gaat gebeuren en heb ik weer stapels tijdschriften die alleen stof verzamelen.
Mooi niet dus he, niet meer in DIT huis!!

Deze teruggevonden schatten wil ik jullie niet onthouden. Deze tekeningen gemaakt door mijn nichtje (van 8) en haar zusje (bijna 3) krijgen een mooi plekje aan de muur:


En deze trouwkaart wil ook iets moois voor bedenken. Van mijn longtime online vriendinnetje die afgelopen zomer met haar grote liefde trouwde. Helemaal in Canada.
Ik heb het vliegtuig gepakt en ben naar Canada gevlogen, beste impulsbeslissing die ik in lange tijd genomen heb want die reis is de ommekeer geweest, het zetje dat ik nodig had om mijn weg weer te vinden.
Het was niet direct heel duidelijk maar sindsdien ging het met hele kleine stapjes weer bergopwaarts in plaats van dat vastzitten en aanmodderen in die put van mij.
Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik die stap heb genomen :)


En met die fijne gedachten ga ik nu samen met Etty mijn bed opzoeken; morgen is er weer een dag en ik begin zelfs een beetje uit te kijken naar die opruimklusjes!

3 opmerkingen:

  1. Een opgeruimd huis geeft ook een opgeruimd hoofd. Tenminste dat is mijn ervaring. Goed van je, om al die aanlokkelijke tijdschriften toch weg te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. ik denk dat dat het onderliggende idee is waarom dit, in ieder geval voor mij, goed werkt. Door de herkenbaarheid die ik in de andere bloggen tegenkom, wordt het makkelijker om zelf ook één en ander aan te pakken.
      Ik vind het zo fijn om zo af en toe bij jullie te mogen gluren :)

      Verwijderen